Radványi Gáborral, a Futureal-csoport főépítészével és Koczka Nórával, a Basic Collection cégvezetőjével beszélgettünk a Basic Collection legfrissebb projektjéről
Már nagyon vártuk, hogy megmutathassunk Nektek az Octogon magazinban megjelent cikkünket! Az eredeti írást megtalálhatod az Octogon magazin 170-es (2021/6-os) számában is vagy görgess lejjebb!

|

Mire szólt a felkérés?
K.N.: A feladat a pláza food courtjának, annak teljes szintjének és külterének mobil bútorainak szállítására szólt. Szakértő kollégáink a Futureal-csoport belsőépítészeitől kapott látványtervek és moodboardok alapján személyre szabva válogatták össze kínálatunkból a legmegfelelőbb, forgalmas helyszíneken jól használható asztalokat, székeket, padokat, virágtartókat és hulladékgyűjtőket.
A plázatervezés során általában mik a speciális, egyedi elvárások?
R.G.: Ma kell olyan épületet alkotnunk, amely a holnap vásárlóit fogja kiszolgálni, megfelelő flexibilitással, hogy a folyamatos megújulás lehetősége biztosított legyen. A technikai fejlődés sebességével arányos vásárlói szokások rohamos változását legalább 4-5 évre előre kell látni ahhoz, hogy az átadás pillanatában aktuális is friss termék jöjjön létre, mely hosszú távon képes a változó szokásokat és igényeket kielégíteni.
Mennyire egységes a közösségforgalmi területek kialakítása, mi volt a belsőépítészeti koncepció?
A tervezés kezdetén az általunk bevont szakértőkkel közösen készítettük el az épület alapkoncepcióját és ezzel összefüggő technikai specifikációját. A koncepció véglegesítése során kialakítottuk az épület alapstruktúráját, belső tereinek térszervezését. A belsőépítész koncepcióval szemben az egyik alap igény volt a kinti és benti világ ellentétének hangsúlyozása, melynek az ütközőzónája az épület főbejárati üvegfalával elmetszett átriumtér. A külső a helyszín adottságaihoz igazodó, szigorú szabályok szerint szerkesztett, merev világ, a belső ennek ellentéteként a barátságos, oldott, humánus közeg, ahol otthonosan érezhetik magukat az emberek. Mindez felfogható egy ajándékdoboz analógiaként is, ahol a kemény dobozos csomagolás véd a külső hatásoktól, a belül elhelyezett puha csomagolás körülöleli a tartalmat.
Mennyire kaptak szabad kezet a Basic Collection munkatársai a munka során?
R.G.: Az alapkoncepció kidolgozása a fejlesztővel szoros együttműködésben, egy folyamatos együttgondolkodás eredményeként jött létre. A közös munka nem korlátokat szabott, hanem szélesebbre nyitotta azt a szempontrendszert, amin belül az alkotás megszületett. Egy ügyfélközpontú, proaktív hozzáállású csapatot ismertünk meg bennük, akik azonnal megértették elképzeléseinket, és testre szabott ajánlatot alakítottak ki részünkre. A határidőket tartva, precízen és megbízhatóan végezték el a munkájukat. Öröm volt velük dolgozni!


Több mint 20 éves múltra tekintenek vissza. Számos márka egyedi forgalmazói, de a piac nagyon sok kiváló céget számlál. Mit gondol, miért épp a Basic Collectionre esett a választás?
K.N.: A Basic Collection nagyon erős szakmailag ezen a területen és talán mondhatom, hogy a legszélesebb skála nálunk van a bútormárkákból. Abban, hogy mellettünk döntöttek, nagy szerepet játszott, hogy korábban már számos hasonló projektet sikeresen megvalósítottunk itthon és külföldön. Persze döntő fontosságú volt az is, hogy a megrendelő számára a legmegfelelőbb csomagárat tudtuk biztosítani.

|

|