Élményt nyújt a tér, extravagancia és finomra hangolt meglepetések

Megnyitotta kapuit Debrecen belvárosában az Accor legújabb négycsillagos szállodája, a Mercure hotel. A négyszintes, 155 szobás szálloda teljes bútorzatát és lámpáit a basic collection szállította, a recepciótól, a lobbyn, loungeon,120 fő kapacitású Winestone étteremen és báron át a 120 fős, tagolható konferenciateremig.

A BORD építész stúdió által tervezett szálloda dizájnját a debreceni Virágkarnevál ihlette. A tervezési koncepcióról többet is megtudhattok Fülöp Krisztina okleveles építész tervezőművész, belsőépítésszel, a KOMP DESIGN Stúdió vezető tervezőjével készült interjúból, amit IDE kattintva érhettek el.

A koncepció az volt, hogy a meglévő városszövetbe, a korábban már itt felépült épületek közé, illetve mellé kellett létrehozni a szállodát oly módon, hogy az adottságait figyelembe véve azokat némileg újragondolják. Ez alapján fontos szempont volt, hogy a szűk utcát valamiképp térré bővítsék, tágítsák, és ennek az előnyeit ne csak a szálloda vendégei tudják kiélvezni, hanem az arra járók is. Ennek megfelelően kialakítottakk egy bejárati öblöt, mely közönségforgalmi területeknek is helyet ad. Ennek a gondolatnak a mentén azt is fontosnak találták, hogy a földszinti rész transzparens tudjon maradni – ne átláthatatlan falakba ütközzön a látogató, hanem tágas, szellős, átjárható terek jöjjenek létre: a külső terek a belsőkkel szervesen, összhangban éljenek együtt.
Az Accor-csoport a modernitás és a kényelem mellett világszerte ragaszkodik ahhoz, hogy a helyi gyökerek tetten érhetők legyenek szálláshelyein. Ez a Mercure Debrecen esetében leginkább a belsőépítészeti kialakításban érhető tetten, melynek alapjául a Debreceni Virágkarnevál szolgált. A virágkarnevál témája leginkább a szobák, belső közös terek kialakításán látható – ugyanúgy visszaköszön a falakon, a berendezési tárgyakon, mint a felhasznált színvilágban. Nagy Gabriella helyi festőművésznő ennek során kifejezetten ide álmodott meg egy olyan virág témájú világot a képein, amelyek felhasználásával olyan printelt tapéták készültek, melyek a szobák ágyfejvégei mögötti falrészt díszítik. Emellett számos egyéb alkotás helyet kapott tőle, ugyanúgy, mint más magyar kortárs iparművészek kerámiái a közönségforgalmi területeken.
Az élményszerzés irányított dolog, térben és időben történik. Pontosan ki van találva, hogy belépéskor mit lát a vendég, merre szeretnénk vezetni, milyen ingerek érik például az étteremben és mik a kávézó területén. Ezek a terekben elhelyezett hangsúlyok nem kizárólag vizuális elemek.
Egy-egy nagy léptékű, domináns elem adja az eső impulzust, majd ahogy mozgunk a térben, a kisebb méretű tárgyak is szerephez jutnak. Amint karnyújtásnyira megközelíti a dolgokat, vagy helyet foglal a vendég, a taktilis érzékek is előkerülnek: különböző tapintású anyagok veszik körül. A mindenütt jelen lévő élő és szárított növények, virágok az illatokkal is szereplők. Multiszenzuális élményt nyújt a tér.
A virágkarnevál témája leginkább a szobák, belső közös terek kialakításán látható – ugyanúgy visszaköszön a falakon, a berendezési tárgyakon, mint a felhasznált színvilágban. Nagy Gabriella helyi festőművésznő ennek során kifejezetten ide álmodott meg egy olyan virág témájú világot a képein, amelyek felhasználásával olyan printelt tapéták készültek, melyek a szobák ágyfejvégei mögötti falrészt díszítik. Emellett számos egyéb alkotás helyet kapott tőle, ugyanúgy, mint más magyar kortárs iparművészek kerámiái a közönségforgalmi területeken.
Megszakítás